Újságunk májusi számában remekül sikerült pillanatokról, napokról olvashatnak. Egy-egy projektnap, erdei iskola, vetélkedő, tanóra élménye mind-mind átgondolt munka eredménye. Bemutatkozik a Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola és Tagóvodája. Mozaik rovatunkban találják a bemutatkozó írásokat és legemlékezetesebb pillanataikról szóló beszámolóikat.
Ebben a lapszámban fókuszba került az egyéni bánásmód és a felzárkóztatás, és természetesen a prevenció, valamint a tehetséggondozás is. Megtudjuk, hogyan azonosítható már óvodáskorban a tanulási nehézség, milyen készségeket kell fejleszteni a zökkenőmentes iskolakezdéshez, és miért szükséges az egyéni bánásmód. Nincsen rossz gyerek! című rovatunk több, e témával foglalkozó cikket tartamaz.
Vannak, akik egész tanévüket tanítványaik motivációjára fűzik fel, hisz rájöttek, azon kívül, hogy számtalan készségüket-képességüket fejlesztik, amellett intenzívebb bevésődést és mélyebb tudást is elérhetnek. Játszani jó. Tanórán is. És bár játékosítani nem kötelező, arra több példát is találnak májusi száunkban, hogy a kötelezőt lehet játékosan is feldolgozni. Keressék ezeket az írásokat Tudás-műhely c. rovatunkban.
A gyerekek sokszor élnek álomvilágban, s szívesen lépnek be a virtuális világba is. Meg kell tanítanunk tanítványainkat az informatikai eszközökkel élni, nem pedig visszaélni. Pedagógus és szülő közös felelőssége, hogy sokat beszélgessenek a gyermekekkel, és hívják fel a figyelmüket az előnyeire és veszélyeire egyaránt. Virtuális világ - valós hatások c. írásunk olvasói ebbe a témába kóstolhatnak bele.
Olvasásra és terjesztésre ajánljuk sok szeretettel!
A melléklet (Tudás-Műhely) letölthető innen.