A korábbiaktól eltérő képzést szervezett a Pécsi Egyházmegye oktatási irodája az intézményvezetők számára. Kérdésfelvetésből több volt, konklúzióból egy.

Mi az összefüggés a marketingszemlélet és az egyházmegye oktatási intézményei között? Meglehet, amennyiben a hasunkra ütünk, a válasz: semmi. De nem ezt tesszük, hiszen – bármennyire meglepő – az értékesítés és az oktatás kapcsolata szorosabb, mint azt sokan gondolják. Többek között ennek a megállapításnak a taglalásával kezdődött a Pécsi Egyházmegye nevelési és oktatási intézményvezetőinek szervezett képzés. A Magtár Látogatóközpontban, október 22-én Vetró Róbert a "Tudatos értékesítés A megoldás!" vállalat vezetője, és kolléganője, Anderkovics Melinda marketinges szakember tartottak előadást. Már a témát prezentáló specialisták foglalkozása is sejteti, hogy a korábbi eseményektől eltérő kurzuson vettek részt idén ősszel az igazgató szerepet betöltő pedagógusok. Erről azonban akkor győződtek meg igazán a jelenlévők, amikor nekik szegezték a kérdést: Hogyan látja a mai nevelés helyzetét a versenyszféra?

A képzés, az első mondattól az utolsóig, a fentihez hasonló módon, nem épp megszokott, ám annál érdekesebb kérdéseket boncolgatott. Fókuszba került a manapság sokakat foglalkoztató felvetés, miszerint hogyan lehet felkelteni az emberek érdeklődését az egyházmegye oktatási intézményei iránt. Ennek kapcsán hangsúlyossá vált az értékmegtartó, hitelességre törekvő út fontossága és a közösségek támogatása. Az előadások új perspektívába helyezték a mindennapi munkavégzést, minek után párhuzamot vontak iskolák és értékesítő intézmények között. Ezt követően a prezentáló szakemberek praktikus tanácsokat adtak az intézményvezetők számára, hogy a jövőben nagyobb hatékonysággal tudják motiválni a pedagógusokat, a szülőket és a gyermekeket. „A példaadás lehetőségével élni kell. Minden oktató vezető is egyben, hiszen a szavaik hatással vannak a diákokra.” – hangzott el a nap folyamán, majd a kommunikáció minőségére és leginkább a mennyiségre is kitértek az előadók. Elmondásuk alapján szükség van a folyamatos kommunikációra, annak érdekében, hogy az intézmények megfogalmazhassák, miben mások és milyen igényeknek felelnek meg.

Az előadáson Nagy Péter, a Pécsi Egyházmegye közoktatási munkatársa is megosztotta gondolatait a részvevőkkel az erkölcsi neveléssel kapcsolatban, mely sok problémára megoldást jelent. Legvégül a vendégelőadók konkrét helyzetek elemzésével nyújtottak segítséget az intézményvezetőknek. Tehát a konklúzió: a marketing és az oktatás továbbra is két különálló szféra, de a speciális kommunikációs eszközökkel sokat tehetnek az intézmények az értékközvetítés érdekében.

Szentmise közvetítések banner v2

 

Szentmise közvetítések banner v2

 

2024 április
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Közelgő események

Férfitalálkozó :
Paks -
2024. 04. 26. - 2024. 04. 26.
HOLY MASS - Angol nyelvű szentmise a székesegyházban:
-
2024. 04. 28. - 2024. 04. 28.
Férfitalálkozó :
Tamási -
2024. 05. 03. - 2024. 05. 03.
Egyházmegyei szabadegyetem 2024/3:
-
2024. 05. 08. - 2024. 05. 08.
Hittanolimpia a Magtárban:
-
2024. 05. 09. - 2024. 05. 09.

partnerek Báta

partnerek Máriagyűd

partnerek Napi evangélium

partnerek kórházlelkészség