Szeptember 21-én, délutántól kora estig fakultatív módszertani találkozót tartott Sipos Edit a Pécsi Egyházmegye hitoktatói számára a Magtár Látogatóközpontban.
Utoljára a tavaszi karantén előtt vettek részt hasonló délutánon a Pécsi Egyházmegye katekéta munkatársai. A mostani helyzet kicsit megnehezítette a találkozó oldottságát, hiszen az egészségügyi előírásokat be kellett tartani, így a foglalkozásban a fontos személyes és közösségi kapcsolatokat nagyon szabályozva lehetett csak megélni. Éppen ezért, az előadó hangsúlyozta: „Minden találkozás többet ér, mint egy nem találkozás!” Ebből a gondolatból kiindulva léptek be a hitoktatók a közös találkozás élményébe. A foglalkozáson, mely minden tanévben kétszer kerül megszervezésre, Sipos Edit tovább vezette a katekétákat Franz Kett pedagógiájában „Ez a pedagógia a keresztény istenképre és emberképre épül. A középpontjában a teremtett és megváltott ember áll, aki közösségben él és talál magára és fedezi felé az élet értelmét. Isten adja élete érelmét és célját, Ő hívja meg a közösségre. A módszer leglátványosabb eleme a foglalkozások során elkészülő padlókép, amely a közös alkotás örömére, a közösen választott célra irányítja a figyelmet és lehetőséget ad az elmélyült munkára. Az egységes értelemorientált pedagógia a közösségi létre, az élet értelmességének felfedezésére, a szépség iránti igény megélésére nevel.”
A találkozás szorosan kapcsolódott a szeptember 27. és október 4. között megrendezésre kerülő Teremtés Hetéhez, illetve a Laudato si' enciklikához.
A módszertani délutánon feldolgozott két történeten keresztül a hitoktatók el tudják juttatni a gyerekekhez Ferenc pápa gondolatait a világunkról, a közös otthonunkról. A Szentatya környezetünk szemlélésének fontosságára hívja fel a figyelmet, hiszen a szemlélődés során válunk képessé arra, hogy felfedezzük a másik ember belső értékét, amit a Teremtő adományozott nekünk és a világunknak. E felfedezés segít bennünket eljutni a Teremtőhöz.
Ennek fényében a katekéták a feldolgozott történeteken keresztül képesek megvilágítani a gyerekek előtt, hogy mit jelent kihasználni, gátlástalanul hasznot húzni a világunkból, illetve úgy felhasználni a kapott értékeket, hogy az életünket szolgálja. A teremtett környezetünk szemlélése a törődést, megőrzést formálja a gyerekben és felnőttben egyaránt. Aki nem képes a világ szemlélésére, nem képes a másik embert elfogadni, befogadni. „Cél, hogy mindenki legyen a közös ház őrzője! Ne delegáljuk ezt a feladatot másra!” - mondta Sipos Edit, majd hozzátette, így van remény arra, hogy a gyerekek a környezetük őrzőjévé váljanak.
A tánc a foglalkozás része, komplex módon érzékenyíti a résztvevőket. Megteremti a kapcsolatot, a nyitás egymás felé, feloldja a résztvevőket, egységet teremt közöttük, előkészíti az együttműködést. Az egységes értelem orientált pedagógiai módszer kiemelt alkotóeleme. Tudatosan megtervezett és beépített eleme a foglalkozásnak.