A korábbiaktól eltérő képzést szervezett a Pécsi Egyházmegye oktatási irodája az intézményvezetők számára. Kérdésfelvetésből több volt, konklúzióból egy.
Mi az összefüggés a marketingszemlélet és az egyházmegye oktatási intézményei között? Meglehet, amennyiben a hasunkra ütünk, a válasz: semmi. De nem ezt tesszük, hiszen – bármennyire meglepő – az értékesítés és az oktatás kapcsolata szorosabb, mint azt sokan gondolják. Többek között ennek a megállapításnak a taglalásával kezdődött a Pécsi Egyházmegye nevelési és oktatási intézményvezetőinek szervezett képzés. A Magtár Látogatóközpontban, október 22-én Vetró Róbert a "Tudatos értékesítés A megoldás!" vállalat vezetője, és kolléganője, Anderkovics Melinda marketinges szakember tartottak előadást. Már a témát prezentáló specialisták foglalkozása is sejteti, hogy a korábbi eseményektől eltérő kurzuson vettek részt idén ősszel az igazgató szerepet betöltő pedagógusok. Erről azonban akkor győződtek meg igazán a jelenlévők, amikor nekik szegezték a kérdést: Hogyan látja a mai nevelés helyzetét a versenyszféra?
A képzés, az első mondattól az utolsóig, a fentihez hasonló módon, nem épp megszokott, ám annál érdekesebb kérdéseket boncolgatott. Fókuszba került a manapság sokakat foglalkoztató felvetés, miszerint hogyan lehet felkelteni az emberek érdeklődését az egyházmegye oktatási intézményei iránt. Ennek kapcsán hangsúlyossá vált az értékmegtartó, hitelességre törekvő út fontossága és a közösségek támogatása. Az előadások új perspektívába helyezték a mindennapi munkavégzést, minek után párhuzamot vontak iskolák és értékesítő intézmények között. Ezt követően a prezentáló szakemberek praktikus tanácsokat adtak az intézményvezetők számára, hogy a jövőben nagyobb hatékonysággal tudják motiválni a pedagógusokat, a szülőket és a gyermekeket. „A példaadás lehetőségével élni kell. Minden oktató vezető is egyben, hiszen a szavaik hatással vannak a diákokra.” – hangzott el a nap folyamán, majd a kommunikáció minőségére és leginkább a mennyiségre is kitértek az előadók. Elmondásuk alapján szükség van a folyamatos kommunikációra, annak érdekében, hogy az intézmények megfogalmazhassák, miben mások és milyen igényeknek felelnek meg.
Az előadáson Nagy Péter, a Pécsi Egyházmegye közoktatási munkatársa is megosztotta gondolatait a részvevőkkel az erkölcsi neveléssel kapcsolatban, mely sok problémára megoldást jelent. Legvégül a vendégelőadók konkrét helyzetek elemzésével nyújtottak segítséget az intézményvezetőknek. Tehát a konklúzió: a marketing és az oktatás továbbra is két különálló szféra, de a speciális kommunikációs eszközökkel sokat tehetnek az intézmények az értékközvetítés érdekében.