Kedves érdeklődő Szülők! Kedves 8. osztályos Diákok! A jelenlegi járványügyi helyzetben szokásainktól eltérően mutatjuk be a Szent Mór Iskolaközpont Gimnáziumában zajló pedagógiai munkát. Nem egyszerű feladat egy sokszínű szakmai munkát végző intézményt bemutatni, benyomásokat kelteni úgy, hogy a személyes tapasztalatszerzés és a közvetlen, élő kommunikáció nem tud megvalósulni.
A pedagógiai munkánk sokszínűsége nem helyettesíthető egyetlen tájékoztatóval, ezért a Szent Mór Iskolaközpont úgy döntött, hogy az iskola honlapján és Facebook oldalán a következő időszakban folyamatosan elérhetővé teszi az intézményben folyó oktató-nevelő munkáról készült bemutatkozó anyagait. Céljuk, hogy hétről-hétre olyan tematikusan kisfilmekkel, szöveges tájékoztatókkal jelentkezzenek, melyek bepillantást adnak a gimnáziumi élet hétköznapjaiba. A beiskolázáshoz kapcsolódó információkat és a bemutatkozó anyagokat a www.szentmor.hu/beiskolazas címszó alatt érhetik el.
A Szent Mór Iskolaközpont várja azon diákok jelentkezését, akik számára fontos, hogy a gimnáziumi éveikben:
- stabil, továbbtanulásukat megalapozó tudással gyarapodjanak,
- egy összetartó, jó közösség tagjaivá váljanak,
- vidám, kiegyensúlyozott légkörben tanulhassanak,
- a legmodernebb eszközökkel felszerelt belvárosi gimnázium diákjai lehessenek.
Kedves Szülők! Amennyiben van olyan kérdésük, melyre a tájékoztatóban nem kapnak választ, írásban elküldhetik azokat a This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címre, melyekre e-mailben, vagy - megadott telefonszám esetén - telefonon kaphatnak választ.
Gimnáziumunk képzési sajátossága
4 évfolyamos gimnáziumi képzést kínálunk, kötelezően választandó 1-1 orientációs területtel bővítve, amely az adott területen emelt tantárgyi óraszámot jelent.
Orientációink keretében 9-10. évfolyamokon plusz 3 órában kínáljuk a lehetőséget diákjainknak az adott területen való ismeretek bővítésében és gyakorlati képességeik fejlesztésében.
Orientációs területeink és kódjaik
0001 Természettudományos orientáció (matematika és biológia, fizika, kémia, földrajz)
0002 Idegen nyelvi orientáció – angol nyelv
0003 Idegen nyelvi orientáció - német nyelv
0004 Digitális kultúra (Informatika – számítógépes grafika) orientáció
0005 Humán orientáció (magyar és történelem és latin nyelv)
Ennek értelmében:
- Természettudományos orientációnkon az alap tantárgyi órákon kívül:
9. évfolyamon:
heti óraszám +2 óra matematika: összesen 5 óra
heti óraszám +1 óra a természettudományos tantárgyakból - epochális
Rendszerben váltva egymást:
- biológia laborgyakorlat
- fizikai laborgyakorlat és kísérletek
- kémiai laborgyakorlat és kísérletek
- földrajzi kísérletek.
10. évfolyamon:
heti óraszám +1 óra biológia
heti óraszám + 1 óra fizika
heti óraszám +0,5 óra földrajz
heti óraszám +0,5 óra kémia
Fentiek epochális rendszerben szervezve a 4 természettudományos laborunkban (biológia laborgyakorlat /fizikai laborgyakorlat és kísérletek / kémiai laborgyakorlat és kísérletek / földrajzi kísérletek).
- Idegen nyelvi orientációnkon az alap tantárgyi órákra épülve választható:
Angol nyelv: az alap tantárgyi órákkal (heti 4 óra) egymásra épülve heti +3 óra:
9. évfolyam: heti 7 óra idegen nyelvi haladás,
10. évfolyam: heti 7 óra idegen nyelvi haladás.
- Német nyelv: az alap tantárgyi órákkal (heti 4 óra) egymásra épülve heti +3 óra:
9. évfolyam: heti 7 óra idegen nyelvi haladás,
10. évfolyam: heti 7 óra idegen nyelvi haladás.
- Digitális kultúra (Informatika – számítógépes grafika) az alap tantárgyi órákon kívül:
9. évfolyamon: heti óraszám +3 óra informatika, számítógépes grafika, programozási alapismeretek együttes elsajátítására: heti 5 óra informatika összesen.
10. évfolyamon: heti óraszám +3 óra informatika, számítógépes grafika, programozási alapismeretek együttes elsajátítására: heti 4 óra informatika összesen.
- Humán orientációnkon az alap tantárgyi órákon kívül:
9-10. évfolyamon: heti óraszám +1 óra magyar, +1 óra történelem, +1 óra latin nyelv
9. évfolyam:
heti 4 óra magyar
heti 3 óra történelem
heti 1 óra latin
10. évfolyam:
heti 5 óra magyar
heti 3 óra történelem
heti 1 óra latin.
Felvétel feltételei:
- hozott pontszámot a következő érdemjegyek átlagából számítjuk:
magyar nyelv és irodalom,
matematika,
történelem,
idegen nyelv,
egy általa választott természettudományos tárgyak:
6. évvégi,
7. évvégi,
8. félévi osztályzatai alapján,
- központi írásbeli felvételi (magyar, matematika)
- szóbeli elbeszélgetés (szövegértés, hitéleti kérdések, érdeklődési terület)
- nyelvi bemeneti mérés az idegen nyelvi orientáción – angol, ill. német nyelvből (írásbeli és szóbeli).
Szóbeli felvételik időpontja:
2021. február 24-én 14.00 órától,
2021. február 25-én 14.00 órától.
Előzetes időpont egyeztetés szükséges az Iskola titkárságán! (Tel: 72/514-282)
Nyelvi bemeneti mérés a választott orientációktól függetlenül, minden diák számára kötelező az első idegen nyelv szintenkénti csoportba sorolásához!
A gimnáziumuba történő felvételi kapcsán felmerülő kérdéseikkel a 72/514-280-as központi számon Lukács Zsuzsanna, illetve Gyetvainé Szenczi Erika igazgató-helyetteseket kereshetik.
Leendő elsős tanítóink bemutatkozása
Kollárné Széles Editnek hívnak. Pályám kezdetétől fogva, több mint húsz esztendeje dolgozom tanítóként és hitoktatóként a Szent Mór Iskolaközpontban. Néhány év tanítás után fontosnak tartottam, hogy pszichopedagógus végzettséget is szerezzek, amit a mindennapi munkám során hasznosítani tudok. Hangsúlyt helyezek a közösség építése mellett a gyerekek egyéni sajátosságainak kibontakoztatására a tanulás és a nevelés terén is. Az értelmi képességek fejlesztése mellett legalább akkora jelentőséget kap az érzelmi intelligencia fejlesztése.
Fontos számomra, hogy a családokkal együtt gondolkodva, derűs légkörben vezessem és neveljem a rám bízott gyermekeket. A mindennapi nevelés alapjának a keresztény értékrend átadását tekintem, ezt hitoktatóként is gyakorlom.
Kissné Gruber Adrienn, a Szent Mór Iskolaközpont tanítója, alapító tagja vagyok. Harmincnégy éve kezdtem pedagógiai munkám. Legfontosabb feladatomnak a szilárd, biztos alapok átadását tartom, amelyekre a gyermekek a felső tagozaton építeni tudnak. Emellett – figyelembe véve a tanulók életkori sajátosságait – a lehető legtöbb szabadidőt próbálom biztosítani diákjaimnak. A tanórákon sokszor játékos formában történik a tananyag átadása humorral, csoportmunkával, hogy tanítványaim az együttműködést, egymás elfogadását is tanulni tudják.
Az oktató munka mellett a nevelő munkára is hangsúlyt fektetek. Célom, hogy a 4 év alatt osztályaim igazi közösséggé formálódjanak, tanulóim pedig a keresztény emberré válás útján elinduljanak. Szívesen foglalkozom tehetséggondozással. Sok tanítványom jutott már országos tanulmányi verseny döntőjébe.
Általános iskola bemutatása: