Mohácson zajlott a „Pécsi és Székesfehérvári Egyházmegye köznevelési feladatainak minőségorientált fejlesztése" című TÁMOP program második műhelymunka-rendezvénye. Az eseményen a projektben résztvevő intézményvezetők és az iskolabiztos atyák vettek részt.
A Székesfehérvári és a Pécsi Egyházmegye egy konzorciumban együttműködve 130 749 995 Ft támogatásban részesült az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatási rendszeréhez benyújtott pályázata révén.
Mint ahogy Udvardy György megyéspüspök a projekt indulásakor kifejtette, az egyház mindig fontos szerepet töltött be az oktatásban és a nevelésben, akár kétezer évre visszamenőleg is. „Úgy tudjuk definiálni a világot, úgy tudjuk nézni a megismerés folyamatát, hogy az ember végső célját tekintő nevelést tartjuk szem előtt. Ennek nagyon szép és hatékony eszköze a katolikus iskola" – fogalmazott a főpásztor.
A keddi mohácsi találkozón az intézményvezetők beszámoltak a pályázat tantestületi fogadtatásáról, valamint az első munkaközösségeknek kiadott feladatok teljesítéséről. Minden intézmény összeállította a saját gyakorlatait és elkészítette tantárgymódszertani leltárát.
Dohóczki Péter, a Pécsi Egyházmegye gazdasági igazgatója a stratégiai tervezés jelentőségéről, valamint az egyházmegye stratégiai területeiről tartott előadást. Ezután Tóth Lászlóné a katolikus intézményi értékek elmélyítéséről beszélt.
Délután kiscsoportos megbeszélés keretében vitatták meg és egészítették ki a résztvevők a stratégiai területeket és értelmezték a célokat.
A katolikus közoktatási intézmények diákjainak összetétele változatos, a gyerekek a társadalom legkülönfélébb rétegeiből érkeznek az óvodákba, iskolákba. A fiatalok testi-lelki-szellemi fejlettsége is sokszínű, ezért további cél a különböző háttérrel rendelkező tanulók esélyeinek kiegyenlítése is. A pályázat megvalósítása során a speciális körülmények, adottságok figyelembevételével kutatnak új módszertani megoldások után az oktatás szakmai minőségének és hatékonyságának növelése érdekében. A továbbtanulás segítése, a tehetséggondozás támogatása, a katolikus intézményi értékek elmélyítése, a felzárkóztatás támogatása és a lemorzsolódás arányának csökkentése egyaránt a kitűzött célokhoz tartozik.
Az országban egyedülálló konzorciumi együttműködés olyan minőségi oktatásfejlesztést eredményez a köznevelési intézményekben, amelynek segítségével magasabb színvonalú, eredményesebb munka folyhat az iskolákban és az óvodákban.