Bemutatkozik a Tolnai Szent Mór Katolikus Általános Iskola leendő első osztályos tanítója.
Eigner Rebeka Zsuzsanna vagyok. 2014-ben Szekszárdon az akkor még Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula karának magyar műveltségterületű tanító szakán diplomáztam. Gyakorlati képzést a Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Gyakorlóiskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Gyakorlóóvoda biztosított számomra. Összefüggő nyolc hetes szakmai gyakorlatomat, az immár munkahelyemként szolgáló Tolnai Szent István Katolikus Gimnázium Szent Mór Katolikus Általános Iskolájában végeztem. Munkába állásomat követően az első egy évben alsó tagozatos tanítóként és napközis nevelőként dolgoztam. Ez az egy év rengeteg kihívással állított szembe, ám visszapillantva rendkívül sokrétű, izgalmas és minden fáradtságot, kitartást megért első évet tudhatok magam mögött. Második évtől kezdve tevékenykedem osztályfőnökként a harmadik, jelenleg pedig már a negyedik évfolyamon. A fő tantárgyakat tanítom számukra, mint matematika, magyar nyelvtan, magyar irodalom, természetismeret és német nyelv. Az együtt töltött idő alatt törekszünk egy közösen kialakított szabályrendszer létrehozására, amelyben megvalósul az általam közölt új ismeretekre való nyitottság, a sikeres tudás- valamint tapasztalatszerzés és képességfejlesztés, de egyben egy fegyelmezett ám mégis oldott, családias, biztonságot nyújtó légkörben való munkavégzés, ahol minden felmerülő problémát meg tudunk beszélni és oldani. A nevelés területén fontosnak tartom akár az általunk, akár egy nálunk nagyobb tekintély részéről előírt szabályok betartását, a kisebb, nagyobb közösségünkben lévő emberek iránti tiszteletet, toleranciát és empátiát. Hiszem, hogy minden tanuló szociális, anyagi vagy épp kulturális helyzetétől függetlenül nyitott az új ismeretekre és nekünk pedagógusoknak támogatnunk kell őket a sikeres tudásszerző folyamatban. Mivel nincs két egyforma gyerek, mindenkinek vannak erősségei, és gyengeségei egyaránt, meg kell látnunk a gyermekek kimagasló területeit, hogy miben lehet tehetséges és e téren kell vezetnünk, patronálnunk őket, hogy elindulhasson a fejlődés útján. Ez a folyamat egy hatalmas önbizalom-növelő is egyben a gyermekek számára, hiszen az ügyes, szorgalmas, lelkiismeretes munkáért járó dicséret és az ebből adódó sikerélmény mindenképpen alapjául szolgálhat a megfelelő önbizalom kialakulásának. Akinek pedig helyén van az önbizalma és ehhez megfelelő önértékelés is társul sikeres személyiséggé válhat az életben.
Mottóm, nem csak a nevelés és a tanítás során, de az életemben is a szeretve nevelés. Éppen ezért igyekszem a gyerekek felé minél többször kimutatni a szeretetemet egy kedves szóval, egy öleléssel, élménybeszámolójuk, bánatuk, panaszaik meghallgatásával, kérdéseik, kéréseik megválaszolásával vagy éppen csak azzal, hogy mikor velük vagyok, odafigyelek rájuk.
Szeretettel várom leendő elsős kisdiákjaimat szeptemberben iskolánk és egyben a végeláthatatlan tudás kapujában.