Negyedik alkalommal vett részt a mohácsi Park Utcai Katolikus Általános Iskola Kicsinyek kórusa a szeptember 20-23. között az olaszországi Jesolóban megrendezett Nemzetközi Kórus- és Táncfesztiválon, ahol arany diplomát és kupát vehettek át eredményes szereplésükért. Az iskola munkatársának beszámolóját közöljük.

Ebben az évben négy kórus lépett fel: egy női kar, két vegyeskar és egy gyermekkórus, mindannyian Magyarországról érkeztünk. Az Aurora téri szabadtéri műsorunkat magyar népdalcsokorral kezdtük: Maros Rudolf Háros felől címmel. Bárdos Lajos Kínai kánonját mozgáselemekkel tettük látványosabbá, majd Szőnyi Erzsébet: Elvesztettem zsebkendőmet és Balázs Árpád: Bodzavirág című zongorakíséretes művével folytattuk. Végezetül Toto Cutugno: Serenata című olasz dalával zártuk, amit vastapssal fogadott a közönség.  Zongorán kísért: Horesnyi Mónika. Vezényelt: Koleszárné Győrki Gizella. Elnyertük a közönség szeretetét, amihez az is hozzájárult, hogy a szereplők közül egyedüli gyermekkórusként léptünk fel, tisztán, csengőn, csillogó szemmel, lelkesen énekeltünk.

jesolo csoportkep2

Olaszországi programunkat caorlei kirándulással színesítettük. A városnézést az óvárosi részen kezdtük, ahol megcsodáltuk az 1048-ban épült román stílusú, 48 méter magas harangtornyot, ami kicsit jobbra dől és a kis város jelképe. Ezután betértünk az 1038-ban épített Szent István-dómba, ahol a Szent János-himnusz első szakaszával énekeltünk be latinul. Az éneklésünk halkan és áhítatosan indult a Szentléleket hívó énekekkel, majd egyre bátrabban és tisztábban csengett a „Ne félj, mert megváltottalak, neveden szólítottalak”- kezdetű ének gyönyörű refrénjének ismétlése a dóm egyedülálló akusztikájának élvezetével.

Hangulatos sétát tettünk a tengerparti sétány végén található Madonna dell’Angelo templomba. A tengerparti sziklákból kialakított szobrok - több mint 100 sziklaszobor - valóságos szabadtéri múzeumot alkotnak. A Scogliera Viva – Élő szikla elnevezésű szabadtéri kiállítás igazi élmény volt a gyerekeknek. Mindenki választott egy számára kedves szobrot és körülötte különböző alakzatokban fotózkodtak. A tenger zúgását hallgatva tértünk be a templomba, ahol újból énekeltünk és áhítattal élveztük, ahogy megszólal a „földi mennyország” hangja. Ezt a templomot és magát a kis várost is körbeveszi a tenger, ezért is hívják Caorlét „kis Velencének”.

A kórusból többen most látták először a tengert.  A strandolás a homokos parton a szállodától pár lépésre a hullámzó tengerben örök emlék marad a gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt. A strandolás előtt kemencében sült eredeti olasz pizzát ettünk – nagyon finom volt! A nap vége fagyizással zárult. A négy nap élményekkel teli, tartalmas és izgalmas utazás volt. Örök emlék marad.

Ez a kirándulás nem jöhetett volna létre: Vetró Gáborné, Horesnyi Mónika, Pécsvári Réka és Schrempf József segítő munkája nélkül.

Hálásan köszönjük a Pécsi Egyházmegye támogatását!

Szöveg és fotó: Koleszárné Győrki Gizella kórusvezető

Pécsi Egyházmegye

Az oldalon közzétett fotók és a szöveg részben vagy egészben történő felhasználása kizárólag forrásmegjelöléssel vagy a Pécsi Egyházmegye írásos hozzájárulásával engedélyezett.

Szentmise közvetítések banner v2

28 29 30 31 1 2 3

Közelgő események

Férfitalálkozó Tamási:
2024. 10. 11. - 2024. 10. 11.
Ministránstalálkozó Mohácson:
2024. 10. 12. - 2024. 10. 12.
Szabadegyetem - Lukács János SJ:
2024. 10. 16. - 2024. 10. 16.
Férfitalálkozó Dombóvár:
2024. 10. 18. - 2024. 10. 18.
Német nyelvű szentmise a székesegyházban:
2024. 10. 20. - 2024. 10. 20.