Bemutatkoznak a Komlói Kodály Zoltán Ének-zenei Katolikus Általános Iskola leendő elsős tanítói.
Molnár Piroska vagyok. Diplomámat a Kaposvári Tanítóképző Főiskolán szereztem 1985-ben ének-zene szakkollégiumi végzettséggel. 31 éve tanítok az iskolában, ahol egykor magam is diákként tanultam. Ezen időszak alatt két első osztályban tanítottam, egy évig napközis nevelőként dolgoztam, majd hat osztályt vittem elsőtől negyedik osztályig nagyfelmenő rendszerben.
9 éve látom el az ifjúságvédelmi feladatokat, fontosnak tartom a nehéz helyzetben lévő tanulók támogatását, megsegítését.
Munkám során a nevelést és oktatást egységben szemlélem és kezelem. A tanulók teljes személyiségének fejlesztésére törekszem. Óráimon igyekszem harmóniát, biztonságot és elfogadó légkört teremteni. Tanítványaimat egymás elfogadására és tiszteletére nevelem.
Célom, hogy az első osztályba lépő gyermekek számára megkönnyítsem az óvodából az iskolába való átmenetet, egyéni képességeiknek megfelelően megtalálják saját helyüket, jól érezzék magukat, kiegyensúlyozott tanulókká váljanak. Hiszem, hogy mindenki jó valamiben.
Törekszem arra is, hogy a gyermekeknek az iskoláról ne csak a tanulás, hanem a közösségi rendezvények, a tartalmasan eltöltött szabadidős programok is eszükbe jussanak. Részt veszünk iskolai és iskolán kívüli eseményeken, szerepléseken. Szívesen készítem fel őket tanulmányi versenyekre, megmérettetésekre.
A gyermek sikere az én sikerem is, de igazán jó eredményt csak a szülőkkel együttműködve érhetünk el.
Sok szeretettel várom a leendő első osztályosokat!
Molnosné Pauza Viktória vagyok.
Tanítói diplomámat a Kaposvári Egyetem Pedagógiai Főiskolai Karán szereztem 2003-ban.Majd 2008-ban az ének-zene tanári szakot is elvégeztem.
Pedagógusi hivatásomat volt általános iskolámban, itt a Kodályban kezdtem 2003-ban. Jelenleg a 4. dó osztályfőnöke vagyok. Saját osztályom mellett az alsó tagozaton ének-zenét tanítok és a Picinyek kórusát vezetem.
Az alapkompetenciák – írás, olvasás, számolás, stb. – elsajátítása mellett nagyon fontosnak tartom, hogy az óvodából érkező gyerekek ne veszítsék el kreativitásukat, érdeklődésüket az iskolában sem, hisz mindenki tehetséges valamiben. A tanítás során igyekszem ezt változatos és játékos módszerekkel elérni. Digitális eszközöket is alkalmazok óráimon. A gyengébb képességű tanulókat felzárkóztató foglalkozásokon fejlesztem, a tehetséges tanulóim pedig az iskolai, városi, területi versenyeken több alkalommal szerepeltek sikeresen. Jelenlegi osztályomban furulyaoktatást is vállaltam.
A tanítás mellett közös, iskolán kívüli programokat is szervezek. Színházba-, moziba járunk, kirándulunk, 3. osztálytól többnapos táborozáson is részt veszünk. Nagyon jó kapcsolatot ápolok a szülőkkel is, hisz a sikeres nevelés feltétele, hogy a szülő-gyerek-tanár hármasa harmóniában legyen. Az osztályomban a gyerekek családtagjai is aktív résztvevői a közösségi munkának. Közös erővel teremtjük meg az anyagiakat és a jókedvet a tanulók iskolán kívüli programjaira. Ennek érdekében a mindennapi feladatokon túl sütivásárt rendezünk, kézműves tevékenységgel vagy főzéssel egybekötött családi napokat tartunk. Minden évben közösen is megünnepeljük a karácsonyt, valamint tavasszal megemlékezünk az édesanyákról, nagymamákról is.
Szeretettel várok leendő osztályomba minden olyan kisgyereket, aki családjával szívesen lenne egy szerető és tevékeny közösség tagja.