A Szent László-emlékévben a kerettörténet módszerével tanultak a lovagkirályról a szekszárdi Szent József Iskolaközpont tanulói a tanév utolsó napján.
A kerettörténet-módszer egy Magyarországon kevéssé ismert élményalapú, felfedeztető tanítási forma. A tanulók különböző tantárgyakhoz kapcsolódó feladatokat oldanak meg egy történet keretébe ágyazva. A módszer előnye, hogy a gyerekek saját részvételükkel tudják irányítani a tanulás folyamatát, az érzelmi bevonódásnak, lelkesedésnek köszönhetően pedig nehezebben felejtik el a megszerzett ismereteket.
A szekszárdi Szent József Iskolaközpont tanulói egy László-korabeli napra készülődtek, hogy utolsó tanítási napjukon vendégül lássák László királyt vagy küldöttét. Korabeli jelmezbe öltöztek, de a vendéglátás helyett nagy meglepetésben volt részük: egy kun vitéz foglyul ejtette birodalmuk úrnőjét, az igazgatónőt, aki nélkül nem kezdődhetett meg a vakáció.
A nap első részében a csoportokat alkotó diákok állomásról állomásra vonulva segítettek bajba jutott embereken, hol számoltak helyettük, hol énekeltek, verset írtak, idegen nyelven beszéltek, litániát imádkoztak vagy épp László király szigorú törvényeit tanulmányozták, ismerkedtek a szenthez kapcsolódó legendákkal.
A nap második részében több csapat az iskola falain kívül tevékenykedett: oklevelet másoltak a levéltárban, Szent László emlékhelyeit keresték fel, az utca emberét szólították meg vagy épp a Szent László utcát ismerték meg alaposabban. Akik az iskolában maradtak, vívni, sakkozni, hímezni tanultak, illetve a lovagi torna helyszínét készítették elő.
A tantestület hálás Bertáné Hargitai Margarétának a szervezésért, a szülőknek támogatásukért, valamint Hecker Henriettának, a Tolna Megyei Levéltár levéltári pedagógusának, Balázs Imre sakkoktatónak a Tolna Megyei Sakkszövetség mesterének, Garay Előd vívásoktatónak, akik mind saját mesterségükre tanították a gyerekeket. Köszönik a közreműködést egykori tanítványuknak, a kun szerepét eljátszó Szabó Márknak és Sümegi Józsefnek, aki a középkori hangulat megteremtéséhez járult hozzá.