Az Oktatási Hivatal nyáron megjelent közleménye szerint a siklósi Szent Imre Katolikus Általános Iskola ismét bekerült a legjobban teljesítő, a legtöbb hozzáadott pedagógiai értéket teremtő intézmények közé. A rangsort a 6. és 8. évfolyamos tanulók matematikai és szövegértési kompetenciáit vizsgáló mérés alapján állapítják meg.
Az Országos kompetenciamérés elsődleges célja, hogy minden iskola számára biztosítsa azokat az objektív mutatókat, amelyek segítik intézményük önértékelését, és lehetővé teszik, hogy az intézmény vezetői, a fenntartó, és nem utolsósorban a szülők kellőképpen megalapozott képet kapjanak, amely alapján össze tudják hasonlítani az iskolák teljesítményét.
A legalapvetőbb információ a tanulók szövegértési és matematikai teljesítményét jellemző iskolai, telephelyi átlagpontszám. Ebből kiindulva mindenki meg tudja ítélni, hogy egy adott iskola hogyan teljesít az országos átlaghoz, illetve a hozzá hasonló méretű, elhelyezkedésű és típusú iskolák átlagához képest.
Ugyanakkor egy iskola teljesítményét, és az ott folyó pedagógiai munka nehézségét és minőségét valójában nem a rangsorban elfoglalt helyezés jellemzi a legjobban, hanem az, hogy egy tanári kar milyen társadalmi összetételű és milyen előzetes tudással rendelkező tanulócsoporttal érte el az átlagpontszámban megjelenő eredményt. Az Országos kompetenciamérés telephelyi jelentései a hozzáadott pedagógiai értéket leíró adatok segítségével erről a teljesítményről is számot adnak.
Magyarországon nagyon erős az összefüggés a tanulók társadalmi helyzete és iskolai teljesítménye között, olyannyira, hogy egy tanulócsoport átlagos családi háttere alapján megbecsülhető a csoport várható tanulmányi teljesítménye. Az Országos kompetenciamérés adatai alapján a siklósi Szent Imre Katolikus Általános Iskola rendszeresen jobb eredményt ér el, mint az a családi háttér alapján várható volna, így jelentősen hozzájárul tanulói esélyeinek növeléséhez, társadalmi helyzetükből adódó hátrányaik leküzdéséhez.