Hosszú hónapok után először került sor személyes találkozással szervezett igazgatói értekezletre a Pécsi Egyházmegyében, ahol a közoktatási intézmény intézmények képviselői osztották meg tapasztalataikat és terveiket munkatársaikkal.
A május 17-én szervezett esemény alkalmával a Magtár konferenciatermében találkoztak az intézményvezetők, akik a Pécsi Egyházmegye által működtetett közoktatási intézményeket koordinálják. A megjelenteket Tóth László Ákos közoktatási főmunkatárs köszöntötte, aki közös imádsággal kezdte meg az értekezletet, majd üdvözölte az új gazdasági igazgatót. Murber Zoltán röviden bemutatkozott az intézményvezetőknek és átadta a szót az intézménygazdálkodásért felelős főmunkatársnak. Gaálné Stettner Beáta ismertette a közoktatási intézmények 2021. évi költségvetését, ezen belül a bevételi forrásokat, valamint a kiadási tételeket. Vázolta a jelenlegi pénzügyi helyzetet, valamint kérte a belső pályázatok beadását.
A rövid gazdasági tájékoztató után Tóth László Ákos felkérte Fükéné Walter Máriát, hogy az intézményvezetői továbbképzés keretében tartsa meg előadását először a „Tehetségfejlesztés, a lehetőségek biztosításáról”. A prezentációt a tehetség megismerésével, tanulásáról, lehetőségekről, megközelítéséről és az elköteleződésével kezdte. Bemutatta a tanítási-tanulási folyamatok jellemzőit a 21. században. Hangsúlyozta, hogy a neveléstan a testi és szellemi nevelés részletes kifejtését adja, feltárja a nevelés működését, melynek célja a növendékek természetes tehetségének megtartása, kibontása és fejlesztése. Vázolta a képesség, tehetség lehetőségeit. Elmondta, mire lehet szükségünk a tehetségfejlesztéshez.
A második előadásában „A természettudományok tanulásának, tanításának időszerű kérdéseiről” adott egy átfogó tájékoztatást. Vázolta a jelenlegi problémákat, bemutatta a STEAM oktatási modellt, annak használatát, majd felhívta a figyelmet a modell ingyenes forrásairól.
A meghívott előadót követően Grátz Ádámné szólalt fel a Park Utcai Katolikus Általános Iskola beiskolázásával kapcsolatban. Bemutatta a beiskolázási munkacsoportot, a programjaikat, külön kitért a virtuális programra. Ismertette a különböző tájékoztatási lehetőségeiket, a szülők befolyásolási tényezőit, stratégiákat.
Majd Nagy Andrea beszélt az intézményi üzemeltetés feladatairól, a kötelező nyomonkövetésekről és dokumentációkról. Először a játszóterek felülvizsgálatát, ellenőrzését ismertette. Ezt követte a villamos- és érintésvédelmi felülvizsgálat, tűzvédelem, üzemorvosi vizsgálatok. Elmondta a munka-, baleset- és tűzvédelmi oktatás előírásait. A végén pedig a HACCP-ről kaptunk ismertetést. Az előadásában egy részletes átfogó ismertetést, tájékoztatást, segítséget kaptunk az intézményi üzemeltetési feladatokról, azok dokumentálásáról.
Ezt követően Ormándlaky Dalma kezdte meg előadását az Adatkezelési szabályzatról a GDPR tükrében. A Komlói Kodály Zoltán Ének-zenei Katolikus Általános Iskola és Óvoda kötött egy próbaszerződést a Hanganov Kft.-vel, így megkezdődött az együttműködés az adatvédelmi tisztviselővel. Tájékoztatást kaptunk, hogy a tisztviselőnek mi a pontos feladata, valamint, hogy eddig mely területeken kezdte meg munkáját. Az intézményvezető ismertette, hogy milyen változások lettek már bevezetve az intézménynél és jelenleg meddig jutottak el.
Majd folytatta előadását a Gyermekvédelmi szervezetfejlesztő projekt témában. Ismertetést kaptunk a projekt ütemezéseiről, az intézményi feladatokról. Jelenleg még az előkészítő fázisban van a projekt, és a mentorok képzése folyik.
Végül Tóth László Ákos az iskolai lemorzsolódással és a tankönyvrendelésekkel kapcsolatban adott tájékoztatását. Az előttünk álló feladatokkal folytatta, elsősorban a jelenléti oktatás visszaállítása a korábban meghatározott korlátozásokkal, az érettségik folytatása, kompetenciamérés, Ballagások megszervezése. Felhívta a figyelmet az iskolai szervezésű saját táborokra.