Londoni egyházi méltóságok – Paul McAleenan westminsteri segédpüspök, Michael Dunne, a westminsteri érsekség kanonoka és gróf Hadik András, a brit Máltai Lovagrend tagja – tettek látogatást február 13. és 17. között hazánk több városában, köztük Pécsett is. Az utazást Csicsó János angliai magyar főlelkész, pécsi egyházmegyei pap szervezte, aki beszámolót készített a látogatásról, melyet a Magyar Kurír közölt. Az alábbiakban a beszámoló pécsi vonatkozásának részletét adjuk közre.

A 21. század embere már el sem tudja képzelni a hétköznapi életét online hírek nélkül; a televízió, az internet olyan eszközök, amelyek által jót és rosszat egyaránt közvetíthetünk, annak függvényében, éppen „melyik tűnik célszerűnek”. A magam részéről – ha van rá lehetőség – a legjobban személyesen szeretek tájékozódni, illetve magam is benne lenni az eseményekben, minthogy kívülállóként szemléljem azokat, közvetett és esetleg torzult, torzított híradások révén. Ezen felbuzdulva szerveztem Magyarországra február 13. és 17. között lelkipásztori látogatást londoni kollégáimat is bevonva, hogy ne csupán a BBC híradásaiból kapjanak tájékoztatást az orosz–ukrán háború borzalmairól és az európai migránskérdésről, amelyről itt, Angliában talán nem pontos képet látunk.

(...)

Magyarországi zarándoklatunk negyedik napján a reggeli szentmise után elköszöntünk Szeged városától, és Pécs felé vettük az irányt. Dél körül érkeztünk meg. Felföldi László pécsi püspök és munkatársai üdvözöltek minket, majd a Pécsi TV stábja készített riportot a brit delegáció tagjaival.

Délután nagy élmény volt a Néri Szent Fülöpről és Szent Mórról elnevezett iskolák meglátogatása. Az első iskola elsődleges feladata a roma gyerek integrációja, míg a második egy elit iskola. Érdekes volt a kettő működését összevetni. Mindezt turisztikai program követte: a belvárosi Gyertyaszentelő Boldogasszony-templom, a Szent Péter és Pál-székesegyház, a püspöki palota, a Magtár Látogatóközpont meglátogatása.

Végül pénteken élményekkel és tapasztalatokkal telve, hajnali szentmisét követően indultunk vissza Budapestre, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, ahonnan a déli órákban emelkedett a magasba a British Airways gépe Anglia irányába.

Testben fáradtan, de lélekben feltöltekezve érkeztünk meg Londonba, hogy még tisztább lélekkel léphessünk be idén a böjti időbe és készülhessünk fel húsvét ünnepére.

A teljes beszámoló elolvasható a Magyar Kurír oldalán.

Szöveg és fotó: Csicsó János angliai magyar főlelkész

Pécsi Egyházmegye

Az oldalon közzétett fotók és a szöveg részben vagy egészben történő felhasználása kizárólag forrásmegjelöléssel vagy a Pécsi Egyházmegye írásos hozzájárulásával engedélyezett.

Szentmise közvetítések banner v2

29 30 31 1 2 3 4

Közelgő események

Nagyboldogasszony főünnepe:
2024. 08. 15. - 2024. 08. 15.